93 % výrobcov fľašiek použiva falošné, nepravdivé, nevhodné alebo zavádzajúce tvrdenia
V Nemecku národný prieskum o reklame na fľašky pre bábätká z februára 2024 ukázal, že 93 % výrobcov fľašiek použiva falošné, nepravdivé, nevhodné alebo zavádzajúce tvrdenia:
- 73 % fľašiek je v reklame opisovaných ako rovnocenných s dojčením.
- 78 % fľašiek je v reklame spájaných s falošnými tvrdeniami o prospešnosti používania danej fľašky pre zdravie bábätka.
- 73 % fľašiek je v reklame opisovaných ako “prirodzené”.
- 25 % fľašiek je v reklame spájaných s klamivým tvrdením, že podporujú samostatnosť bábätka.
- 28 % reklám na fľašky zneužíva odporúčania od zdravotníkov či lekárov na podporu predaja fľašiek.
Najzávažnejším zistením tejto štúdie je to, že reklamy na fľašky opisujú správanie dojčených detí ako problematické a o fľaškách nevedecky a nepravdivo tvrdia, že znižujú riziko koliky (“sú antikolikové” - až 62 %), grckania, bolestí bruška, refluxu či plynnatosti.
Vedecký zdroj:
Theurich, M. A., Ziebart, M., & Strobl, F. (2024). National survey of infant feeding bottles in Germany: Their characteristics and marketing claims. Maternal & Child Nutrition, e13632.