Chceli by ste o umelej výžive odborné informácie alebo reklamu s cieľom na vás zarobiť?
Článok v českých Hospodářských novinách zo dňa 17. 7. 2023 (Rozhořel se spor o kojení i byznys kolem něj. Stát hodlá omezit reklamu na umělou výživu) pripomína časy, keď sa v ČR a iných krajinách riešila nepotrebnosť reklamy na cigarety alebo alkohol. Trvalo dlho, než ľudia zákaz reklamy na cigarety alebo alkohol prijali.
Reklama na umelú výživu nie je pre rodičov ani pomoc, ani darček. Rodičia potrebujú o výžive detí - tak o dojčení, ako aj o kŕmení umelou výživou - vedecké a nezávislé informácie, na ktoré sa môžu spoľahnúť.
Mnoho ľudí obhajuje reklamu na umelú výživu, ako keby bola pre rodičov nevyhnutná. Deje sa to preto, že reklama vytvára loajalitu voči značke. Vytvára dojem charity. A keďže niet dôvodu na to, aby reklama na umelú výživu existovala, pretože rodičia si zaslúžia spoľahlivé informácie, tak sa ako argumentácia v článku uvádzajú slovné spojenia, ktoré napádajú ľudí, ktorí usilujú o bezpečnú výživu dojčených aj nedojčených detí. Označujú ich za "militantné kojičky", ktoré si o ženách, ktoré nedojčia, myslia, že sú "zločinec".
Skutočnosť: V otázke zákazu reklamy na umelé mlieko ide o správanie firiem, ktoré vyrábajú umelú výživu - konkrétne o problém so spôsobom, ako umelú výživu propagujú a ako táto propagácia vedie k tomu, že sa umelá výživu používa nadmerne a zbytočne. Nie je to otázka toho, že by boli na vine ženy, ktoré dojčia alebo nedojčia. Ženy, ktoré nedojčia, rozhodne nie sú "zločinci" a umelé mlieko nie je "jed".
Vysoké percento nedojčených detí je priamym dôkazom, že reklama na umelú výživu funguje. A funguje práve preto, že zasahuje ženy v zraniteľnom období, keď pochybujú o tom, či vôbec majú dostatok mlieka pre svoje bábätko, keď pri dojčení pociťujú bolesť, keď ich bábätko neustále plače, sú vyčerpané a zneistené, nevedia si dať rady a všetci v okolí im hovoria, že toto všetko majú vyriešiť podávaním umelej výživy. Najviac reklama na umelú výživu zasahuje ženy prostredníctvom zdravotného systému, keď viac ako 60 % detí dostane umelé mlieko už v pôrodnici, a mnoho žien sa dozvie, že ho majú používať práve od lekárskych autorít. A to napriek tomu, že pôvodne išlo o ženy, ktoré dojčiť chceli. Odporúčanie na umelé mlieko dostávajú ženy namiesto relevantných rád, ktoré by im pomohli s dojčením. A podobne ako v prípade Hospodářských novin je aj celá spoločnosť nastavená tak, že kŕmenie umelou výživou je obhajované nesmierne emocionálnym spôsobom. Dôvodom je, že ženy by pôvodne boli chceli dojčiť, ale pri problémoch s dojčením nikde nedostali pomocnú ruku, a tak im neostalo nič iné len sa zmieriť s tým, že "nemohli dojčiť".
MAMILA sa venuje všetkým ženám a poskytuje vedecké informácie o dojčení aj umelej výžive. Tak, aby kŕmenie bolo bezpečné pre všetky deti.